IV Ogólnopolska Konferencja
Studencko-Doktorancka "PsychoNova"

dr hab. Łukasz Kaczmarek, prof. UAM

Badania psychologiczne do tej pory koncentrowały się na negatywnych aspektach społecznych gier, takich jak przemoc, agresja, czy izolacja społeczna. Nurt prowadzonych przez Profesora Kaczmarka badań zmierza w stronę zgłębiania poznanych dotąd w znacznie mniejszym zakresie gamingowych zjawisk społecznych nacechowanych pozytywnie. W trakcie wystąpienia Pan Profesor przedstawi wyniki najnowszych badań (w tym własnych) nad tym, jak obecność innych ludzi w trakcie gry wpływa na emocje, motywację, reakcje fizjologiczne i satysfakcję czerpaną z rozrywki gamingowej. Przedstawi badania nad różnicami w streamingu i graniu solo (Among Us), czy też graniu samemu lub z przyjacielem (Pokemon Go). Problemy, metody badawcze i wyniki mogą być interesujące dla samych graczy jak i osób zajmujących się gamedevem.
 
Dr hab. Łukasz Kaczmarek, prof. UAM, jest profesorem psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz kierownikiem Zakładu Psychologii Społecznej. Prowadzi badania nad korzyściami z doświadczania pozytywnych emocji w różnych kontekstach, od relacji intymnych po gaming. Jest twórcą i kierownikiem Laboratorium Psychofizjologii UAM: Positive Gaming & Streaming. Prowadzi również kanał Psychologia & Gaming (Facebook oraz YouTube). Laureat ogólnopolskiego konkursu Nvidia Broadcast (2021) dla streamerów gamingowych oraz współredaktor czasopisma Journal of Happiness Studies. Ulubione gry: Call of Duty, Cities: Skylines, League of Legends: Wild Rift.
 
Kanały społecznościowe Pana Profesora:
Facebook | Psychologia & Gaming
YouTube | NAŁUKA
Instagram | NAŁUKA_official
Instagram | CyberFreud
IV Ogólnopolska Konferencja
Studencko-Doktorancka "PsychoNova"