dr hab. Łukasz Kaczmarek, prof. UAM
Badania psychologiczne do tej pory koncentrowały się na negatywnych aspektach społecznych gier, takich jak przemoc, agresja, czy izolacja społeczna. Nurt prowadzonych przez Profesora Kaczmarka badań zmierza w stronę zgłębiania poznanych dotąd w znacznie mniejszym zakresie gamingowych zjawisk społecznych nacechowanych pozytywnie. W trakcie wystąpienia Pan Profesor przedstawi wyniki najnowszych badań (w tym własnych) nad tym, jak obecność innych ludzi w trakcie gry wpływa na emocje, motywację, reakcje fizjologiczne i satysfakcję czerpaną z rozrywki gamingowej. Przedstawi badania nad różnicami w streamingu i graniu solo (Among Us), czy też graniu samemu lub z przyjacielem (Pokemon Go). Problemy, metody badawcze i wyniki mogą być interesujące dla samych graczy jak i osób zajmujących się gamedevem.
Dr hab. Łukasz Kaczmarek, prof. UAM, jest profesorem psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz kierownikiem Zakładu Psychologii Społecznej. Prowadzi badania nad korzyściami z doświadczania pozytywnych emocji w różnych kontekstach, od relacji intymnych po gaming. Jest twórcą i kierownikiem Laboratorium Psychofizjologii UAM: Positive Gaming & Streaming. Prowadzi również kanał Psychologia & Gaming (Facebook oraz YouTube). Laureat ogólnopolskiego konkursu Nvidia Broadcast (2021) dla streamerów gamingowych oraz współredaktor czasopisma Journal of Happiness Studies. Ulubione gry: Call of Duty, Cities: Skylines, League of Legends: Wild Rift.
Kanały społecznościowe Pana Profesora:
Facebook | Psychologia & Gaming
YouTube | NAŁUKA
Instagram | NAŁUKA_official
Instagram | CyberFreud